onsdag den 5. maj 2010

At sælge sin sjæl

Jeg går ned af en tømmermandsbelagt Rådhusgade, der stinker af bræk - nok mit eget - og jeg forsvinder i mine egne tåger. Glimt af en nat, der minder om andre, og genoplevelsen af samme antiklimaks. Samme triste musik, med samme mennesker, der smiler stædigt over alting i kampen for at virke festlige. Og klistrede tatoverede underarme, som får folk til at flytte sig, når jeg skal pisse - selv dem, der kender mig, for de har set mig miste hovedet og hamre. Væk på de samme fucking ting og glemsom som sidste sommer, med dæmoner i øjenkrogen og hvisken om mig ved alle borderne. På et værthus, der ikke længere kræver betaling for deres lort, så længe vi intet smadrer. Og et stambord med folk som mig selv, hvis stolthed led det sidste nederlag, da de krævede den sidste weekend da de tævede en 16-årig dreng ihjel, mens jeg var i baren.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar