mandag den 5. januar 2009

Kærlighed

Jeg har altid kendt dig; altid tænkt dig ved mit bryst i min seng. Det er dig, jeg har håbet, bankede på min dør. I gamle dage, troede jeg ikke på dig - du var for fantastisk. Du var en gud, der reddede mig fra dæmoniske tanker. Dengang turde jeg ikke håbe rigtigt. 
Da jeg så endelig mødte dig - lærte dig, faldt min idé om verden og min tilværelse fra hinanden. Alle planer jeg havde blev annulleret; alle aftaler blev aflyst med en ensom undskyldning "force majoure". Du væltede mit liv og gjorde mig syg. Du trak mit liv fra mig; skubbede til klodserne, der dannede min eksistens' tårn. Du sparkede til alle mine bekendte - tog min hukommelse og klemte den som appelsiner: jeg glemte alt. Alle aspekter af alt, hvad jeg havde håbet på blev skyllet væk; den strand, jeg skulle bo ved, blev ramt af en orkan. Åen, jeg tænkte med, udtørrede. 
Dit indtog i mit liv brændte mig. Det startede min død.

Du tog klodserne og byggede op igen - denne gang med dig som fundament. Jeg vil aldrig kunne stå uden dig. Alt jeg virker med, er dig. Min hukommelse besidder kun dig; og alt jeg har, er hvad du giver mig. Hvad der engang var en broget verden med godt og ondt, er nu dig. Og hvor er du god. Og hvor er du smuk. 
Dit indtog i mit liv brændte mig. Det startede min død.
Det startede mit liv. 

Jeg er ny nu, hvor du er her. Hvad der før føltes som en åben, meningsløs verden har nu kun et reelt mål: dig. Jeg skal have dig overbevist om, at et liv sammen med mig er værd at overveje. Jeg skal være en god mand; jeg skal elske dig; jeg skal ære dig. Jeg vil altid støtte dig, om det er min død eller vores afslutning. Du kan regne med min opbakning. Men jeg skal også være modpart, udfordrende og rådgivende. Jeg vil have dig for resten af mine dage, for jeg kan ikke forestille mig andet. Hvordan skal jeg kunne sige farvel til dig, når du er min eksistens? Når du startede mit liv?
Vil du ikke godt tro mig, hvis jeg siger, at jeg nok skal sørge for, at du får det godt?
Jeg vil male vores hus, tjene vores penge, passe vores børn. Jeg vil forkæle dig, markere vores mærkedage, og overraske dig på hverdage. Jeg vil udfylde dit begær og elske med dig på en måde, som ingen andre kan elske med dig - himmelskhengivent. Jeg kan lære at lave mad og vaske tøj - jeg begynder med det samme. Hvidt for sig; sort for sig. 

Vil du i det mindste ikke tro på det? På at vores fremtid er flettet sammen i kærlighed, omsorg og lykke?
På at din fremtid inkluderer mig? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar