onsdag den 26. november 2008

Mit savn i dine øjne

Grønt er når himlen dugger af glædeskondens. Når selv hele Afrika smiler. Også nok til, at landsbyhøvdingen, der ellers er stresset over brønden, kan få nok. Det er grønt over Danmark, når vi alle smiler. Til hinanden; af hinanden. Alle træer smiler. Absinth smiler. Alfer smiler.
Dine øjne smiler - de er ikke grønne. Farve ejer de ikke; snarere energi, der kan forsyne mig med alt. I dine øjne finder jeg euforien. I dine øjne finder jeg viljen - ikke din, men min. Dine øjne er min morgensnaps og godnatpilsner. Dine øjne er grunden til denne mærkelige sammensætning. Dine øjne er grunden til et savn, jeg ikke tør eksponere.
Et savn, der ikke er at finde i dine øjne. Du gør mig gennemsigtig, når jeg forsøger at finde mit hjerte. Jeg tør ikke åbne mig; det er vel for risikabelt. Så ofte kan man finde mig foran et spejl, søgende på mit bryst, efter følelsen af det hjerte, som burde banke.
Jeg kan ikke finde det.

Med dine øjne og mit savn skaber vi en tosomhed. Hvis det er dig, der har taget dét, så giv mig venligst mit hjerte igen. Så kan jeg måske lære at elske dig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar