tirsdag den 18. november 2008

Et Dødt Brev

Jeg glemmer aldrig de øjne

Jeg er vel at betragte som væk nu. Jeg synes i hvert fald ikke, at jeg er. Med det in mente, kan der vel ikke ske noget ved, at jeg går til bekendelse nu. Mine sorger vil aldrig læges helt, men bekendelse om mine synder, vil kunne gøre angren langt mere reel.

Det eneste jeg lige nu sanser er papiret og den godt brugte blyant, jeg skriver dette med. At sige, at jeg vågnede her i denne sfære, ville være forkert - for jeg har hverken sovet eller været bevidstløs. Jeg var her blot, uden at vide hvorfor eller hvordan, jeg var kommet. Pludselig sad jeg ved dette bord, som egentligt ikke er et bord, men bare tæt luft.

Hvis jeg skal være ærlig, ved jeg heller ikke, om jeg gør det rigtige - eller om jeg gør det rigtigt. Du var den første, jeg tænkte på, da jeg så, at jeg fik muligheden for at skrive noget. Jeg betragter dette som et afskedsbrev - om det er det, vil kun vise sig, hvis du læser disse linjer en dag. Ellers er det vel bare terapi. Hvorfor man skal hjælpe én, som er på vej væk fra denne verden, ved jeg vitterligt ikke - men jeg har erfaret nu, at der er uendeligt meget hverken du eller jeg ved.

At jeg er bange, er forkert at sige. Det mest beskrivende for min følelse lige nu, er måske som fornemmelsen aftenen før eksamen - nervøsiteten er ikke taget rigtigt til; men maven er alligevel ikke helt sig selv, og man er lidt mere vågen. Her er ingen lyde, og der er intet mørke.
Vidste du forresten, at det er langt mere uhyggeligt med total lys end med total mørke. Lys er overalt, mørke er bare mangel. Mangel er lettere at håndtere.

Jeg ved ikke, hvad der sker nu - men her blivet varmere nu. Nervøsiteten tager til, må jeg vel hellere erkende, samtidig med at jeg er nødt til at erkende, at dette brev på sluttes.
Du er et stort menneske.

Jeg skriver til dig, for at sige undskyld. Der er én ting, det er vigtigt, at du ved:
Jeg glemmer aldrig de øjne.

1 kommentar:

  1. Jeg kender dine inspirationskilder og vil bare sige, at det ligeså godt kunne være fra en af disse bøger. Intet mindre end smukt!

    - Rebecca

    SvarSlet